והרי החדשות מרחבי הגלובוס \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

    שלמה ריזל No Comments on והרי החדשות מרחבי הגלובוס \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

    כמידי שבוע, כתב חדשות החוץ לוקח אותנו לטיול קצר ברחבי הגלובוס: מהמצב הכלכלי הקשה בלנון, עבור דרך המתיחות מול ישראל, שרפות הענק ביוון ועד גל הקורונה המשתולל באיראן | האזינו

    שלמה ריזל
    12:43
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on שבדיה: הרב והשייח' גינו במשותף את פשעי השנאה והאנטישמיות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נראה שקולותיה של האנרכיה הזו שמלווה את לבנון כבר שנה, ובמיוחד בחודשים האחרונים ילוו אותנו עוד תקופה ארוכה. האנרכיה הזו שבמקרה הזה באה לידי ביטוי בירי ללא אבחנה של חמושים המסתובבים ברחובות כבביתם שלהם, במהלך לוויה של תושב שנהרג בחילופי אש בגלל קרבות על מוצרי יסוד, מראה עד כמה המצב בארץ הארזים שברירי ומסוכן.
    ששלושה בני אדם נהרגו רק אתמול בקטטות שפרצו בעקבות מאבק על דלק – אחד המוצרים הקשים ביותר להשגה בימים אלה בלבנון. השלושה נהרגו בשתי קטטות, שבמהלכן נעשה שימוש בסכינים, ברובים וברימון יד.

    למה הדלק חשוב, תשאלו? ובכן לא לנסיעות כמו להפעלת גנרטורים. חברת החשמל הארצית של לבנון תלויה מאוד בדלק המיובא מחו"ל, אבל כשאין כסף נזיל, אין דלק. לכך תוסיפו את החרם השקט שיש עליה מצד מדינות ערב בגלל מעורבות חיזבאללה בממשלה ותקבלו קטסטרופה.

    בחודשים האחרונים ממשלת לבנון נאלצת להרחיב את הפסקות החשמל היזומות שהיא נוקטת כדי לעמוד בעומס – וכעת היא מספקת חשמל לבתים פרטיים ולבתי עסק בלבנון רק שעה אחת ביום. זה יוצר תגובת שרשרת שבגללה נאלצים תושבי לבנון להסתמך על גנרטורים, אבל מכיוון שאין להם די דלק להניע אותם – הם נאלצים לכבותם לעתים קרובות או לצאת ולעמוד בתורים ארוכים בתחנות דלק במשך שעות. אזורים שלמים בלבנון מוצאים את עצמם שרויים בעלטה במשך שעות, וגם לבתי חולים אין די חשמל, ויש ביניהם כאלה שכבר הזהירו כי נשקפת מכך סכנה למטופלים. כעת מתברר, כפי ששמענו, שהסכנה מקרבות על השגת דלק, מסוכנת לא פחות.

    וכאילו לא די לה ללבנון בסבל שעובר על תושביה בגלל המצב הכלכלי, מגיע ארגון הטרור חיזבאללה ומסבך את המצב עוד יותר. ביום שישי האחרון אחרי שמחבלי הארגון ירו 19 רקטות לצפון ישראל, הם נתקלו בתושבים דרוזים זועמים שכעסו על ירי חיזבאללה שנעשה במכוון משטחם.

    בחיזבאללה טענו שלא מדובר במעשה מכוון, שכן הדרך לכפרים השיעיים בסביבה היו חסומות על ידי צבא לבנון, אבל הדרוזים ידעו שחיזבאללה מנסה לסבך אותם מול ישראל והגיבו בזעם שאף אחד לא האמין שיקרה.

    יוון

    ואם בצרות בעולם עסקינן אז הנה מה שקורה ביוון.

    יוון ממשיכה להיאבק בגל קטסטרופלי של שריפות, אחרי שבמדינה נרשם השבוע גל החום הכבד ביותר מזה 30 שנה ונמדדו בה 45 מעלות. ההערכה היא לפחות 400 שריפות ענק פרצו בכל רחבי המדינה, והיוונים אובדי עצות.

    אלפי כבאים יוונים נאבקים בשריפות ולהם מסייעים בין השאר צוותים מישראל, קפריסין, צרפת, מולדובה, אוקראינה וקרואטיה.

    המשלחת הישראלית קטנה משמעותית ממשלחות אחרות שהגיעו לסייע ליוון, ומונה 16 כבאים, ולשם שינוי היא לא כוללת ולו מטוס כיבוי אחד, זאת בגלל שצי מטוסי הכיבוי בארץנמצא בכוננות גבוהה בגלל מזג האוויר.

    איראן

    ובינתיים באיראן, כאילו שגם היא אינה חפה מאסונות טבע כמו בצורת קשה שלא נראתה עשרות שנים, וגל רביעי של קורונה שהורג מאות אנשים מידי יום, בטהרן הושבע אבירהים ראיסי, הנשיא החדש שנבחר לפני כחודשיים. כולנו תפילה שראיסי הקיצוני, איש אמונם של האייתולות, ומי שסומן כמנהיג העליון הבא אחרי מותו של רוחאני, יראה את כל תכנוניו לפעול לרעתנו, הולכים ומתנפצים מול עיניו. חרבם תבוא בלבם, וקשתותם תשברנה.



    0 תגובות